DÉCLARATION GROUPE
Milan - The Board of Directors of Assicurazioni Generali, at a meeting today chaired by Andrea Sironi, examined the proposal of the Appointments and Corporate Governance Committee to proceed with the appointment by co-optation of Roberta Neri - the first unelected candidate in the list presented by the shareholder VM2006 Srl at the Shareholders’ Meeting held on 29th April - to replace Francesco Gaetano Caltagirone, in line with the Company’s Articles of Association.
Following a vote by the Board of Directors, the candidate declined to accept the position. As a result, the Board of Directors has instructed the aforementioned Committee to propose a new candidate following the procedure described by the Company’s Articles of Association.
The Board has also redefined the Board Committees as follows:
• Risk & Control Committee;
• Remuneration and Human Resources Committee;
• Appointments and Corporate Governance Committee;
• Related Parties Transactions Committee;
• Innovation and Sustainability Committee;
• Investment Committee.
The Investment Committee has been assigned the task, inter alia, to instruct investment and divestment operations, for which ultimate responsibility lies with the Board, as well as merger and acquisitions, alliances and strategic partnerships, also through the creation of joint ventures, with a minimum value of € 250 million.
The Board has appointed the following members for the Investment Committee: Antonella Mei-Pochtler (Chair), Alessia Falsarone, Clara Furse, Lorenzo Pellicioli and Clemente Rebecchini. The composition of the remaining Board Committees remains the same as communicated on 12th May 2022. Marina Brogi and Flavio Cattaneo, directors elected from the list submitted by VM2006 Srl, have declared their availability to be part of the Board Committees starting from the date on which the Board will co-opt its new member, also depending on the competencies of the new director.
Generali is one of the largest global insurance and asset management providers. Established in 1831, it is present in 50 countries in the world, with a total premium income of € 75.8 billion in 2021. With more than 75,000 employees serving 67 million customers, the Group has a leading position in Europe and a growing presence in Asia and Latin America. At the heart of Generali’s strategy is its Lifetime Partner commitment to customers, achieved through innovative and personalised solutions, best-in-class customer experience and its digitalised global distribution capabilities. The Group has fully embedded sustainability into all strategic choices, with the aim to create value for all stakeholders while building a fairer and more resilient society.
Generali France est aujourd’hui l’un des principaux assureurs et gestionnaire d’actifs de l’Hexagone avec un chiffre d’affaires de 15,5 milliards d’euros en 2021 et propose à ses 7,8 millions de clients particuliers, professionnels et entreprises, une offre complète de solutions d’assurances (santé, prévoyance, assistance, biens et responsabilité), d’épargne patrimoniale et de gestion d’actifs. Implanté en France depuis 1832, Generali France s’appuie sur le savoir-faire et l’expertise de ses 9 000 collaborateurs, agents généraux et salariés d’agences ainsi que de ses réseaux de courtiers et intermédiaires. Sa vision : être le partenaire de ses clients et de ses distributeurs tout au long de leur vie. Entreprise engagée, Generali France met la durabilité au cœur de sa stratégie avec pour ambition d’être un assureur, un investisseur, un employeur et un acteur responsable, en particulier au travers de sa fondation The Human Safety Net.
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À PROPOS DU GROUPE GENERALI
Generali est l’un des plus grands groupes internationaux d’assurance et de gestion d’actifs. Fondé en 1831, il est implanté dans 50 pays et a réalisé un chiffre d’affaires de 75,8 milliards d’euros en 2021. Avec plus de 75 000 collaborateurs au service de 67 millions de clients à travers le monde, le Groupe occupe une position de leader en Europe et une place croissante en Asie et en Amérique latine. L’ambition de Generali est d’être le partenaire de ses clients tout au long de leur vie, en leur proposant des solutions innovantes et personnalisées et en s’appuyant sur un réseau de distribution inégalé, une expérience client de premier ordre et ses capacités de distribution mondiale digitalisée. Le Groupe a pleinement intégré le développement durable dans tous ses choix stratégiques, dans le but de créer de la valeur pour toutes les parties prenantes tout en construisant une société plus juste et plus résiliente.
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