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Milan - Assicurazioni Generali today filed an urgent complaint with Consob, following a decision of the Board of Directors taken at its meeting on 13th April 2022, over incorrect and defamatory statements made by Mr Luciano Cirinà in an interview to the daily newspaper La Stampa and other newspapers published on 13th April 2022, which follow similar statements made by Mr Francesco Gaetano Caltagirone to Il Sole 24 Ore on 25th March 2022.


The filing urges the regulator to urgently exercise its powers with regards to communications concerning regulated companies and the lawfulness of the process for the solicitation of proxies in relation to the vote at Generali’s upcoming annual general meeting on 29th April 2022. The regulations in force require that the solicitation of proxies follows the principles of diligence, accuracy and transparency.


Due to the gravity of the violations of the obligation to communicate accurate information to shareholders, investors and the market, which threatens to alter market dynamics and the correct determination of the AGM vote, the Board of Directors has also resolved to launch criminal and civil legal proceedings, for the relevant judicial authorities to prosecute anybody demonstrating the aforementioned behaviors.

About GENERALI GROUP

Generali is one of the largest global insurance and asset management providers. Established in 1831, it is present in 50 countries in the world, with a total premium income of € 75.8 billion in 2021. With more than 75,000 employees serving 67 million customers, the Group has a leading position in Europe and a growing presence in Asia and Latin America. At the heart of Generali’s strategy is its Lifetime Partner commitment to customers, achieved through innovative and personalised solutions, best-in-class customer experience and its digitalised global distribution capabilities. The Group has fully embedded sustainability into all strategic choices, with the aim to create value for all stakeholders while building a fairer and more resilient society.

 

À propos de Generali France

Generali France est aujourd’hui l’un des principaux assureurs et gestionnaire d’actifs de l’Hexagone avec un chiffre d’affaires de 15,5 milliards d’euros en 2021 et propose à ses 7,8 millions de clients particuliers, professionnels et entreprises, une offre complète de solutions d’assurances (santé, prévoyance, assistance, biens et responsabilité), d’épargne patrimoniale et de gestion d’actifs. Implanté en France depuis 1832, Generali France s’appuie sur le savoir-faire et l’expertise de ses 9 000 collaborateurs, agents généraux et salariés d’agences ainsi que de ses réseaux de courtiers et intermédiaires. Sa vision : être le partenaire de ses clients et de ses distributeurs tout au long de leur vie. Entreprise engagée, Generali France met la durabilité au cœur de sa stratégie avec pour ambition d’être un assureur, un investisseur, un employeur et un acteur responsable, en particulier au travers de sa fondation The Human Safety Net.

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À propos du Groupe Generali

Generali est l’un des plus grands groupes internationaux d’assurance et de gestion d’actifs. Fondé en 1831, il est implanté dans 50 pays et a réalisé un chiffre d’affaires de 75,8 milliards d’euros en 2021. Avec plus de 75 000 collaborateurs au service de 67 millions de clients à travers le monde, le Groupe occupe une position de leader en Europe et une place croissante en Asie et en Amérique latine. L’ambition de Generali est d’être le partenaire de ses clients tout au long de leur vie, en leur proposant des solutions innovantes et personnalisées et en s’appuyant sur un réseau de distribution inégalé, une expérience client de premier ordre et ses capacités de distribution mondiale digitalisée. Le Groupe a pleinement intégré le développement durable dans tous ses choix stratégiques, dans le but de créer de la valeur pour toutes les parties prenantes tout en construisant une société plus juste et plus résiliente.

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